Tuesday, February 2, 2016

Vicces az új NolBlog

Miután a Népszabadság megszüntette eddigi blog-rovatát, vicces letta helyzet.

Az eddigi helyzet:

  • mindenkinek az írása szabadon megjelent,

  • korlátozás esetében is csak az adott cikk törlődött a főldalról,

  • súlyos esetben egy adott blogger teljesen kitiltásra került a főoldalról, de még ez esetben is írhatott.


A mostani helyzet:

  • csak előzetesen meghívott bloggerek írhatnak, ezek egy része eleve Népszabadság alkalmazottja, más rész fizetett bérblogger (FSP).


Megvalósult a ballib álom, a szabadság teljes: mindenkinek szabad azt csinálnia, amit szabad.

64 comments:

  1. Jó, de FSP és Pupu olvasottsága is erősen megcsappant. A kommentszámuk is.

    Csunderliket meg a főszerkesztőhelyettest (nem jut eszembe a neve) akivel közös blogja volt, őket a kutya se olvasta.

    Tőlem tudom hogy sokan elmentek tovább a Népszabira akkor is, ha nem volt a szövegemben olyasmi. Ha ez a többiekkel is így volt, akkor az összességében jó sok lehetett, Az most mind kiesett.

    Nem?

    ReplyDelete
  2. Egyszer szeretnék látni az "Ezt mindenki tudja." "Ez egyértelmű." "Logikus." "Mi másért csinálná?" kategóriák helyett valós bizonyítékot arra, hogy az általad bérbloggernek nevezett író ember ténylegesen pénzbeli ellentételezést kap ezekért az írásokért. Mondjuk szerződést, bankszámlakivonatot ilyesmit.
    Ami meg azt illeti, kizárólag régi írások vannak fönn, amit fsp ma reggel rakott ki, az elérhetetlen.

    ReplyDelete
  3. Elnézést, ez milyen felület. Azt hittem blog.hu, ahol be vagyok regisztrálva. nem akartam bunkó lenni - az előbbi hozzászólásom nem szándékosan jelent meg névtelenként. solide

    ReplyDelete
  4. Egyiki hűséges olvasóm hozzászólása a FB-ról: "Már az Indexen se értem, miért futtatnak belsős újságírókat úgy, mintha független blogot írnának. Nincs nekem azzal bajom, hogy ott dolgozik, de akarjuk már átbaszni az embereket! Mondjuk ők legalább nem gondolják, hogy vissza lehet menni a kilencvenes évekbe, mikor csak a megbízható firkászok kaphattak felületet. smile emoticon Én a printlapok véleménymonopóliumának internet általi leáldozását a ballibek leáldozásának egyik legfontosabb mozzanatának tartom.".

    ReplyDelete
  5. Szerintem abból, hogy újságíró. Van állása, és az nem a Népszabadság.

    ReplyDelete
  6. Na mindegy. Nekem a Népszabiból, fsp és pupuval együtt elegem van. Csáááá.

    ReplyDelete
  7. Max, eddig is hazugság volt, ahogy működött a nolblog is, most meg már nyilvánvaló.

    ReplyDelete
  8. Az utolsó napon volt erről egy komoly vitám FSP-vel. Ő ugyanis elszólta magát... Ez egy freudi elszólás volt. Pettrának elmondta, hogy ős is ugyanazt a levelet kapta a Noltól, amit bárki más. Már ez is utalás arra, hogy várt volna valami személyre szólót. Aztán január első napjaiban elkezdett érdeklődni, hogy akkor vele most mi lesz. És elkezdett munka után nézni. Kapott is pár ajánlatot, de végül is a Noltól is érkezett ajánlat, amit végül elfogadott. Külsős lett a véleményrovatban.

    Ezt követően kérdeztem meg tőle, hogy jól értem? Eddig fizetett blogger volt? Mire aztán elkezdett magyarázkodni, hogy ő soha nem kapott pénzt a NolBlogtól a posztjaiért. Mire én: nem is a NolBlogtól, hanem a Noltól. Mire ő: más jogviszonya is létezik a Nollal (de ő bizony 40 éve újságíró). Mire én: esetleg linket is tudna adni, amit más jogviszony alapján írt. Vagy netán takarítás jogcímén fizetik? Erre törölte a kommentemet és kitiltott a blogjából.

    ReplyDelete
  9. Tőled is megkérdezem, hogy tudsz-e adni linket FSP munkabérért készített munkáihoz?
    Azért én nonszensznek tartom, hogy valakinek van ideje a fizetett munkája mellett egész nap a NolBlogon tölteni a napot.

    ReplyDelete
  10. Onnantól kezdve, hogy hazudnak, ez már nem egyszerűen nevetséges, hanem ocsmány dolog.

    ReplyDelete
  11. Tegyük hozzá: NEM az a baj FSP-vel, hogy bérblogger, hanem az, hogy ezt nem ismeri be. Tudod, ez olyan, mint a kurva és a prosti. A prosti bevallja, hogy pénzért teszi: lehet őt ezért kritizálni, de önmagában ez így tisztességes hozzáállás. Míg a kurva esete gyalázat.

    ReplyDelete
  12. Egyetértek. De miért van szükség bérbloggerekre egyáltalán? Legyen újságíró, és válaszoljon a cikkét ért bírálatokra! De ne tegyen úgy, mintha amatőrként csak véletlenül járna arra! Ez nem egyszerűen képmutatás, hanem bőszítő.

    FSP pedig válaszol. De úgy tesz, mintha a válasza egy abszolút természetes civil vélemény volna, holott fizetést kap azért, hogy válaszolgasson a felvetésekre. Én meg tűrjem, hogy az olvasói engem náciznak. FSP adja hozzá a prímet, ajjaj-grincs, meg a többi orránál fogva vezetett olvasó pedig kontráz. Ez nem fair.

    ReplyDelete
  13. Mert divatos dolog "civilnek" lenni, így egyes érdekkörök álcivileket tartanak fent. Ugyanaz nagyon magas szinten is megvan, FSP szintjénél kilométerre magasabban, erről szól az amerikai vagy a norvég kormány "civileket" segítő alapja, ezek a valóságban idegen kémek. De normál cégek is csinálják: reklámoznak úgy, mintha az egyszerű fogyasztók véleménye lenne. Én ismerek is embert, akinek ez a munkája: álneveken dicséri a cég termékeit kommentekben, fórumokon.

    ReplyDelete
  14. @ maxval, 2016-02-03 - 22:52 - Rosszul van az órád beállítva? :)

    Másképp nem tudok hozzászólni, csak így?

    Szóval azt én értem, hogy vannak fizetett civil reklámozók. De senki ne veszi komolyan, hogy egy háziasszony belső késztetést érez arra, hogy berohanjon a tv-be és készíttessen egy mosópor reklámot, mert kész áldásnak érzi azt a mosóport az emberiség számára. Hanem a mosóporgyártó cég fogja felkérni, hogy legyen szíves a véleményét elmondani a csodás termékről. Hiszen a reklám pénzbe kerül, és azt valakinek finanszírozni kell.

    Szóval nagyon problémás dolog az, hogy civilnek álcázott alkalmazottak nyomatják a médiában a politikai agitációt. Abszolút kontraproduktív a dolog, aminek többek között az az eredménye, hogy a választópolgár már a magukat civilként előadó, de valójában munkabérért politikai véleményt kifejtő agitátoroktól is elhatárolódik.

    Hogyan értékeljem, amikor mondjuk a Kettős Mérce blog arra hív fel, hogy támogassam anyagilag? Mert én úgy látom, hogy az én támogatásomból szeretnék fizetni önmaguk munkabérét a tisztelt balliberális médiamunkások. Mi másra kell még a pénz?

    Higgyem el, hogy munkanélküli újságírókról van szó, akik másképp nem jutnak önkifejezési lehetőséghez, és megalapították az alternatív médiát? Összeálltak egy alkotó csoportba, hogy megmentsék a világot, és így koldulják össze a saját munkabérüket? Ám tegyék!

    Vagy Soros György, a kizsákmányoló pénzember azt mondja nekik, hogy én ennyit tudok adni, ez elég egy szerverre, meg a honlap bérleti díjára, de a béreteket nektek kell összekoldulni? Mert erre az olvasó meg azt mondja, hogy úgy kell nektek, dögöljetek éhen, ha még fizetni is nekem kell a saját agymosásomért! Vagy mi másra gondoljak?

    Számomra a dologban egyébként a bérblogger lelkiismerete az érdekes, nem a megbízó.

    De nekem végül is nagyon tetszik a dolog, mert így legalább világosan láthatjuk, hogy ki is (volt) a NolBlogon a fizetett blogger (a bérblogger).

    ReplyDelete
  15. Ez a "csáááá" nagyon emlékeztet Grincs bloggerre.

    ReplyDelete
  16. A régi honlapom Nauruban volt regisztálva. Hagyománytiszteletből azóta is naurui időt használok.

    ReplyDelete
  17. Az egész egy trükk. A cél: a hitelesség képzetének keltése. Semmi más.

    A Kettős Mérce pontosan az egyik ilyen tipikusan gagyi honlap. Vannak néha jó cikkek, de az egész marhára hamis.

    ReplyDelete
  18. És hol van ez a Nauru egyáltalán?

    ReplyDelete
  19. Az Egyenlítőtől nem messze a Csendes-óceán nyugati részén.

    ReplyDelete
  20. "Az egész egy trükk. A cél: a hitelesség képzetének keltése. Semmi más."
    Ezt értem. Ezért mondom azt, hogy engem a bérblogger lelkivilága érdekel. Ők hogyan néznek tükörbe? Hiszen FSP a nevét adja hozzá, amit igencsak lejárat a hír, hogy bérblogger.

    ReplyDelete
  21. Nem érdekli. Ennyi az egész. Mindenre lehet magyarázatot találni, ha nagyon akarod, különösen akkor, ha az embernek saját viselkedését kell megmagyarázni.

    Mindenre van kész válasz. Ha valaki azt mondja rá, ami az igazság, ő meg majd azt válaszolja: Orbán bábja kritizálja őt.

    ReplyDelete
  22. Földes Péter 40 éve újságíró. Ilyet kérni tőle, vagy mástól:
    "aLEx - 2016-02-03 - 22:14 szerint:
    Tőled is megkérdezem, hogy tudsz-e adni linket FSP munkabérért készített munkáihoz?
    Azért én nonszensznek tartom, hogy valakinek van ideje a fizetett munkája mellett egész nap a NolBlogon tölteni a napot."

    ... teljes képtelenség. Fsp nagyon sok lapnak dolgozott, szerkesztett is lapokat, írt a Hócipőbe, és még egy sereg helyre, emellett önálló blogja volt és többnyire másodközlésben adta le a nolblogra, természetesen javadalmazás nélkül ahogy a többi blogger.
    Két vagy 3 éve érte el a nyugdíjkorhatárt, 40 év munkája után nyilván tisztes nyugdíja van, emellett - és a többi publikációi mellett igazán ráért heti két-három cikket megírni.
    Ingyen közölni - ám a megszűnéssel a NOL őt meg akarta tartani és felfedezte Puput.
    Eztán ők honoráriumért írnak. Meg is érdemlik.

    ReplyDelete
  23. Hogyne, persze, ez is egy vélemény. Lehetséges, hogy így van. Csakhogy az ember nehezen hisze el, hogy FSP-nek a NolBlogon töltött ideje mellett még volt lehetősége máshol főfoglalkozású munkaviszonyt folytatni és érdemi alkotó tevékenységet kifejteni. Vagy ha ez a két dolog megfér egymás mellett, akkor nincs egy kicsit az újságíró tevékenység túlfizetve? Értsd, az újságíró 2 óra alatt kirázza a kisujjából a 8 órai munkát?

    De FSP ettől függetlenül is elszólta magát, mert ő azt mondta, hogy a Népszabadsággal is volt neki más munkaviszonya, amiből élt. Én ennek a munkáinak a linkjét kértem, lévén és a NOL olvasója vagyok (de most már csak voltam). Innentől kezdve biztosan nem olvasom sem FSP, sem PuPu írásait. de általában a NOL-t sem.

    ReplyDelete
  24. De megismétlem FSP freudi elszólásának a lényegét. Ő azt mondta, ugyanazt a levelet kapta a NOL-tól, amit a többi blogger is, és január első napjaiban kezdett el érdeklődni a NOL-nál, hogy "akor vele mi lesz"?

    Hogyhogy mi lesz? - kérdezem én. Ha ő amatőr blogger és fizetés nélkül dolgozik, mert van miből megélnie, akkor keres magának egy másik blogszolgáltatót (ugyanúgy, mint bármelyik másik blogger), ahol ezentúl megjelenteti a blogbejegyzéseit. Nem éri semmilyen jogsérelem. De nem ez történt, hanem érdeklődött, hogy akkor most vele mi lesz. És a NolBlog megszűnéséért viszonzásképpen ajánlottak föl neki egy (új) szerződést. Én így értelmezem a dolgokat, és hozzáteszem, hogy alapos okkal. Ugyanis a gondolataim logikusak.

    Ezt a logikai bakit úgy kimagyarázni nem lehet, hogy FSP mindent letagad. A hitelesség látszatát akkor tudta volna megőrizni, ha feltárja a jövedelmi forrásait. Persze semmi közöm hozzá, tehát nem kötelező, de akkor oda a szavahihetőség.

    ReplyDelete
  25. Véletlenül olvastam azt a bejegyzést, de te nem alex, hanem senki vagy valami hasonló néven kérted számon Földest. De nem azt mondta, hogy abból élt. Dehogy lehetett pár cikk honorjából 10 éve megélni. Azt mondta, leadtak pár cikkét, amikért honoráriumot kapott. Ez NEM volt munkaviszony.
    Ez olyan, mint amikor pl. Havas ír valahová egy cikket - a munkaviszonya az ATV-ben van, de ahol megjelenik egy írása, onnan külön honoráriumot kap.
    Földes mindemellett dalszöveg író is - nem tudhatjuk, mennyi szerzői jogdíjat kap az Artisjus-tól megjelent cd-k, fellépések után. És könyvei is jelentek meg. Felesége menő grafikus.
    Nem kellett bérbloggerkedésből megélni. Sőt. És ezután se bérblogger lesz, hanem publicista.

    ReplyDelete
  26. Megjegyzem, hogy mindennek nem is tulajdonítanák semmi különösebb jelentőséget - ha nem fűződne hozzá hazugság. Szerintem van szerepe egy bérbloggernek is, megszabja a színvonalat és a minőséget az amatőr bloggerek számára is. És ezen a téren én nagyon sokáig felnéztem FSP-re, mert nagyon béketűrő embernek tűnt, akinek nagyon kulturált a stílusa. Ilyen értelemben tehát mérce volt.

    Illetve lett volna, ha nem tűrte volna meg a trollokat a saját blogjában, akik - helyette - az ellenvéleményt rendre lefikázták és elmarták. Mert így, a hazugsággal együtt ez már hiteltelen. Nemcsak az hiteltelen, hogy valaki fizetésért "béketűrő és kulturált", hanem most már a hazugság is.

    ReplyDelete
  27. "Véletlenül olvastam azt a bejegyzést, de te nem alex..."
    Nem véletlenül olvastad, mert te FSP vagy, ezt szögezzük le. Ha kívülálló személy lennél, akkor nem ismerhetnéd ennyire a részleteket sem.
    Én pedig "névtelen senki" nicken szóltam hozzá, mert mér harakiriztem a profilomat. De annak rendje-módja szerint be is mutatkoztam, hogy aLEx vagyok, aminek bizonyítéke az is, hogy ott fikáztak engem a híved, mint aLEx, a troll, meg "ubiztak", nem emlékszel?

    "Nem kellett bérbloggerkedésből megélni."
    De engem az érveid nem érdekelnek. Ez az érved sem. Lehet, hogy volt miből megélned, de ez még nem zárja ki, hogy pénzt kaptál a bloggerkedésért. Jól jön az a háznál, bármennyi is.

    "Akkor veled most mi lesz?" Ezt a kérdést te érthetően megmagyaráztad a freudi elszólásoddal. Hiszen az új szerződést a megszűnő NolBlogért cserébe kaptad. (Meg ezek szerint PuPu is...) Csak nem szokták ezeket a fedőszerződéseket elismerni, ennyi az egész. Ezért kérdeztem vissza, hogy névleg takarításra szólt a szerződésed?

    Részemről az ügyet lezártam.

    ReplyDelete
  28. Na és Te miből élsz, Alex? Ha már itt tartunk, tárd fel a jövedelmi viszonyaidat, hogy értél rá a nap 22 órájában blogolni. Ja, hogy semmi közöm? Nincs is.
    Ahogy másnak sincs, hogy Földes (ez a neve egyébként) miből élt, amikor blogolt.

    ReplyDelete
  29. "Na és Te miből élsz, Alex? Ha már itt tartunk, tárd fel a jövedelmi viszonyaidat, hogy értél rá a nap 22 órájában blogolni. Ja, hogy semmi közöm? Nincs is."

    De megválaszolom én neked ezt a kérdést is nagyon szívesen, mert nincs mit takargatnom, ha beismered, hogy FSP vagy és bérblogger. Na lássuk, van-e ennyi becsület benned, és vér a pucádban!

    ReplyDelete
  30. Tudod egyáltalán nem mindegy, hogy valaki fizetésért mond "véleményt", vagy amatőrként fejti azt ki. Nekem ez a véleményem. Mert amiért fizetnek, az már gázos!

    ReplyDelete
  31. "Mert amiért fizetnek, az már gázos!"

    Nem gázos, de nem önálló, saját vélemény.

    ReplyDelete
  32. "Nem gázos, de nem önálló, saját vélemény."
    Éppen ezért gázos, mert nem vallja be, hogy nem saját, nem önálló vélemény.
    Illetve még az is lehet. Jó pénzért az embernek saját véleménye is lehet, nem?

    Fentebb én arról is írtam, hogy FSP sokak számára a színvonalat jelentette. Számomra is kulturális színvonal volt. De könyörgöm, pénzért azért könnyebb kulturáltan viselkedni, nem? Miközben a seggnyaló hívek fikázását FSP eltűrte. Sőt mondhatni, hogy a sok alja hiéna a falkájából FSP helyett teljesítette a gyalázkodást. Így könnyű kulturáltnak maradni, nem?

    ReplyDelete
  33. Valószínűleg mást tartott trollnak, mint pl. te...:-)
    Mégegyszer: Fsp 40 éve újságíró, sok helyen írt és dolgozott, több műfajban, már nyugdíjas, a nolblogra ugyanúgy juttatás nélkül írt mint mások, de most ha anyagot kérnek tőle - mivel a nolblog a régi formájában megszűnt - és leadják, azért honorárium jár. Ha tőled kérnénk anyagot, azért is járna.
    Nem hazudott.

    ReplyDelete
  34. FSP a Metropol napilap online felületének szerkesztője. Úgyhogy igen, tudok linket adni: http://www.metropol.hu
    :))

    ReplyDelete
  35. Mondta már, hogy FSP témáját befejeztem. Nincs mit hozzáfűznöm. Te azt hiszem, amit akarsz, innen kitiltani nem tudsz, mint ahogyan a saját blogodból tetted. A hitedet pedig hiába ismételgeted.

    "Valószínűleg mást tartott trollnak, mint pl. te…:-)"
    Engem ez sem érdekel. Mindenki az eltérő véleményű bloggert tarja trollnak. Az FSP-hívek tehát jellemzően az FSP-vel szemben megfogalmazott bírálatot tartották annak. Én ilyen alapon voltam közutálat tárgya a te blogodban. És ebben a kérdésben te nagy ívben mellőzted a korrektséget, mert eltűrted, hogy a falkád gyalázkodását. Hiába véded most a saját kedvenc trolljaidat, körülbelül annyi vagy a szememben, mint Grincs.

    ReplyDelete
  36. Oké, elfogadom. De mint FSP-vel kitárgyaltuk, volt miből megélnie. De ennek köze nincs ahhoz, hogy bérblogger volt-e, vagy sem. Mert ettől még kaphatott "díjat" a NolBlogos tevékenysége után is. Jól jön a háznál az ilyen jövedelem is.

    Ne haragudj, de a süket dumát én nem veszem be, hogy egy hivatásos újságíró ingyen blogol, mint mondjuk én, az amatőr.

    ReplyDelete
  37. Bocs aLEx, csak egy kérdés, mert itt a végén is említed: Te ezek szerint nem bértroll voltál, nem kaptál pénzt azokért a hozzászólásokért, amelyek megjelentek a neved alatt?

    ReplyDelete
  38. " Te ezek szerint nem bértroll voltál, nem kaptál pénzt azokért a hozzászólásokért, amelyek megjelentek a neved alatt?"
    Mitől lettem volna "bértroll"? Volt olyan kommentem, ami alapján ilyen gyanú fölmerült benned?

    Egyáltalán hogy jön ez a kérdésed ide? Megvilágítanád?

    ReplyDelete
  39. Volt olyan hozzászóló anno, aki megvádolt téged ezzel, és én feltettem neked nyíltan a kérdést, hogy igaz vagy nem?

    ReplyDelete
  40. Kedves Solide! Rosszindulatú bloggerek mindig akadnak. De önmagában ez nem elég ahhoz, hogy ilyesmire rákérdezz. Osztod talán ezeknek a bloggereknek/bloggerináknak a rosszindulatát?

    Egy ilyen kérdéshez legkevesebb alapos gyanú kell. FSP és PuPu esetében van ilyen alapos gyanú. Egyrészt a NolBlog folyamatosan benyomta a cikkeiket az ajánlóba, és ezzel kiszorította az amatőr bloggerek kiemelésre méltó cikkeit ezekről a felületekről. Én tudom mi ez, mert egyszer nekem is volt szerencsém az ajánlóba kerülni. Körülbelül tízszeres olvasottságot eredményezett és a hozzászólások száma is 300 fölé ugrott. És most kiderült, hogy a NolBlog megszűnése után ez a két "amateur" blogger szerződést is kapott. Ez alapos gyanúnak éppen elég.

    Az, hogy én erősen kritikai szemléletet képviselek, önmagában kevés az alapos gyanúhoz.

    A hozzászólásodban egy dolog lehet figyelemre méltó. Arra szeretnél rámutatni, hogy a troll is lehet fizetett ember, nemcsak a blogger. Ez szerintem jogos. De a sértegetéshez ez még nem alap. Éppen azért, mert a kritikai vélemény önmagában még kevés az alapos gyanúhoz, hogy valaki fizetett troll.

    De ha tudsz valamit, hogy hol kell jelentkezni fizetett trollnak, akkor légy szíves, tudasd velem! Mert igazad van! Ha pénzt is lehet kapni a kritikai véleményemért, akkor miért ne?

    Nem szeretem az ilyen erőltetett "visszakérdezéseket".

    ReplyDelete
  41. aLEx

    Semmi erőltetett, pláne sértő szándék nem volt a kérdésemben. Még csak nem is feltételeztem semmit. A helyzet roppant egyszerű. FSP-nél is direktbe rákérdeztem egy személyes találkozás alkalmával. Azt mondta: nem. És én hiszek neki. Ahogy neked is hittem volna, ha ezt írod. De te nem válaszoltál egy szimpla igen/nem kérdésre, hanem kifejtetted, hogy a kérdés miért nem helyénvaló.

    ReplyDelete
  42. A kurva és a prosti közötti különbségre is szeretnék visszatérni. Én kicsit másképp fogalmazom meg a különbséget - bár nem biztos, hogy igazam van. Kaptam már bírálatot ezért...

    A prostituált az, aki pénzért csinálja, eddig igazad van. Ellenben a kurva az, aki élvezetből. (Szerintem...) Nos, aki üzleti korrektségre vágyik, annak a prostit lehet ajánlani. Aki viszont szexuális élményre vágyik, annak a kurva a partnere. Sőt, még a prostik között is a kurvát keresi, mert akad ilyen is. Magyarán olyan prosti, aki képes élvezni is. Vagyis a "hobbiját" hivatásszerűen űzi.

    Következésképpen a kettő közül a kurvát értem meg jobban, mert az ő motivációja pozitív, és emberileg meg tudom érteni. A kettő közül a kurva az őszinte, ő nem fogja megjátszani az orgazmust, miközben a prostinak egy szavát se hiheted el. A prosti csak az óráját nézi, hogy letelt-e az idő, ami a tarifába foglaltatik. Az ő célja, hogy minél előbb szabaduljon. Miközben az ügyfél a szerelem illúziójáért fordul hozzá, az összes "érzelem", amit ezért cserébe kap, az "hamis". A kurva viszont nem csap be. Az ő reakciói természetesek.

    ReplyDelete
  43. Rendben, elfogadom a válaszodat. Határozottan kijelentem, hogy nem vagyok fizetett troll.
    De őszintén szólva azért nem válaszoltam az eldöntendő kérdésedre határozott igennel, vagy nemmel, mert aki rosszindulatú, annak ez semmit nem jelent. Ugyanazt fogja mondani, amit én is válaszolnék erre a gondolatodra:

    "FSP-nél is direktbe rákérdeztem egy személyes találkozás alkalmával. Azt mondta: nem. És én hiszek neki."
    Kedves Solide! Ne légy olyan naiv! Mondani akármit lehet...

    Képzeld el, hogy FSP szerződésének van egy záradéka! Hogy nem beszélhet róla. Ami azt jelenti, hogy érdekében áll tagadni. Igaz?

    Hogy miért? Megint csak képzeld el, hogy FSP esetleg a kezdetek kezdetén az MSZP-től kapta a megbízást, és a gázsiját is. S ha ez kiderül, akkor a közvélemény politikai manipulálása. Gondolom, ebből már érted, hogy miről van szó. Tehát a szerződésének eleve része, hogy köteles letagadni. S te hiszel neki...

    Nyilván, ha léteznek bértrollok, az is tömegmanipulációs célokat szolgál, és annak a szerződésnek is része, hogy tagadni kell. Ott is létezik egy fedő-szerződés. Azt is nehéz bizonyítani. Gordon írt talán két ilyen cikket az utóbbi fél évben. Én nem kételkedem abban, hogy ilyesmi létezik, de nemcsak Oroszországban, hanem Nyugaton is.

    Van azonban egy különbség. Amíg a bérblogger egy színvonalas újságíró, a bértroll rendszerint csak egy pitiáner alak. Mert trollkodni (szétverni valamit) könnyebb, mint hitelesen agymosást gyakorolni. Ennél fogva jóval képzettebbek a bérbloggerek. De ez mit sem változtat a tényen, hogy fizetett emberek.

    ReplyDelete
  44. aLEx

    Mindent, ami itt elhangzik - cikkek, dalszövegírás, ki a felesége stb. - én is tudom Földes Péterről. Például a felesége kiállításain még jártam is. Ezek teljesen közismert dolgok. Azt is tudom, hogy a Közgázon tanult, hogy a Közgáz lapját is szerkesztette egy időben, hogy dolgozott anno a Ludas Matyinál. Miért vonsz le ebből olyan következtetést, hogy ilyesmit csak maga az érintett tudhat?

    ReplyDelete
  45. "Például a felesége kiállításain még jártam is. Ezek teljesen közismert dolgok. Azt is tudom, hogy a Közgázon tanult, hogy a Közgáz lapját is szerkesztette..."
    Kicsoda? FSP vagy a felesége? :)

    Érdekes információ! Hogy FSP a közgázon tanult? Istennek sem gondoltam volna, hiszen totál politikai analfabéta. Humoristának tűnik, nem közgazdásznak!

    De miért szívügyed neked ez a kérdés? Attól még egy freudi elszóláson bőven elcsúszhat, hogy a közgázon tanult. Innentől kezdve azt is tudhatod róla, hogy az igazmondás nem erős oldala. Oké?

    Szerintem fölösleges ezen a kérdésen görcsölni. Te nyugodtan hitelt adhatsz a szavainak, én nem csatlakozom hozzád. De előttem ne akard védeni, mert elszólta magát! Te úgy teszel, mintha nem hallottad volna, mert nem akarod érteni az elszólást, de én hallottam és értem.

    ReplyDelete
  46. aLEx

    FSP járt a közgázra, nem a felesége. És persze tőlem te azt értesz egy kijelentésen, amit akarsz. Ebből a szempontból Maxval is pont így viselkedik. Sosem azzal törődött, hogy mi hangzott el, hanem, hogy ő mit akart kihozni belőle.

    ReplyDelete
  47. Kedves Solide! Értem a szavaidat. De mit akarsz kihozni belőle? Te felesküszöl FSP szavahihetőségére, mert a közgázra járt?
    Az én szememben nem túl nagy dicsőség, hogy közgazdász létére humoristának adta a fejét. A lelkét pedig a rendszerváltás után ki tudja kinek adta el.

    Amit politikai témákban az elmúlt évek során kérdeztem tőle, az elől mind kitért. Pedig állítólag közgazdász képzettséggel rendelkezik, de ebből csak annyi maradt meg benne, hogy "demokrata".

    ReplyDelete
  48. "Maxval is pont így viselkedik. Sosem azzal törődött, hogy mi hangzott el, hanem, hogy ő mit akart kihozni belőle."
    Kedves Solide! Szerinted mi hangzott el? Mi az, amivel nem törődök?
    Szerintem én mindent értettem, amit mondtál, csak éppen nem mondtál semmit, ami befolyásolná a véleményemet.

    Például mit befolyásol az, hogy FSP a közgázra járt és egy időben annak lapját is szerkesztette? Vagy az, hogy ki a felesége, s hogy a kiállításain is jártál? Mert a kérdés FSP szavahihetősége, hogy bérblogger volt-e vagy sem. Vagy nem ez a kérdés?

    ReplyDelete
  49. Alex, neked rettenetesen savanyú a szőlő, bele vagy betegedve. Pupuval meg az a helyzet, hogy évekig egyetlen egyszer se volt kiemelve, mintha most fedezték volna fel. Én még olyan volt nolbloggerről is tudok, akit átvett a kulturális rovat. Érdemes lesz figyelni, ha már ennyire nem tudtok elszakadni a múlttól.
    Miért kérnek pénzeket weboldalak?
    Nem a bérbloggerségre , hanem mert minimum 200.000 ft/hó költséggel tartható fenn egy ilyen blogmotor, de ebben még nincs benne a fejlesztés, és semmi egyéb. Maxval ezt biztosan pontosan tudja, kérdezd meg tőle.
    Ma bért kapó bloggereket a kormánylapok és médiák (tv, rádió) tartanak. Polgármesterek, államtitkárok havi pár százezerért dicsőítik a kormányt. Ellenzéki bloggerségre nincs pénz.
    http://blog.atlatszo.hu/2015/03/akar-havi-felmilliot-is-kaphatnak-az-mtva-bloggerei/

    ReplyDelete
  50. "Alex, neked rettenetesen savanyú a szőlő, bele vagy betegedve."
    Ugyan már, ellenkezőleg! Nem megalázó neked amatőrök között versenybe szállni? Már csak ebben a mezőnyben vagy képes produkálni? Szerintem nevetséges vagy!

    Én amatőr vagyok, ráadásul nem is a te műfajodban vagyok otthon. Mit nekem az irónia, vagy PuPu idétlenkedése?

    ReplyDelete
  51. Különben te állítólag Közgázt végeztél. Na, adj egy linket, amelyben közgazdasági témáról írtál, ott megmérkőzhetünk, kinek savanyú a szőlő! Mert a "humor" terén én nem is óhajtom meg fölvenni veled a versenyt. A Ludas Matyi, meg a Hócipő is maradhat a te pályád.

    Különben miért nem vállalod föl a nickedet?

    ReplyDelete
  52. "Ellenzéki bloggerségre nincs pénz."
    Na, akkor mégiscsak lehetnek egy ellenzéki újságírónak megélhetési gondjai?
    Változott az ábra? Akkor elismered, hogy mégiscsak van ok is (a megbízó részéről), meg érdekeltség is (az újságíró részéről) a bérbloggerségre?

    ReplyDelete
  53. " Ellenzéki bloggerségre nincs pénz."

    Dehogy nincs. A Norvégiai Köztársaság és Soros mi?

    ReplyDelete
  54. FSP-vel nem az a baj, hogy pénzért teszi-e, amit tesz, hanem az, hogy idegen érdekeket képvisel. Meg az, hogy egy gyáva beszari alak, aki soha nem megy bele komoly vitába, hanem liberálisan kitiltja az ellentmondót. Hiszen nem azért fizetik, hogy nyílvánosan bebukjon szócsatákat.
    Az igazi mocsokság a megbízói oldalán van, akik az egészet a "nép véleménye" útján próbáltják.
    Az egész globalista média így müködik. A rendszerfenntartás rovatba könyvelik a dezinformálás, agymosás költségeit.
    Amikor a közvélemény kicsúszik a kezükböl, akkor a legtöbb nyugati liberális oldal is letiltja a kommenteket, ez a migránsügyben nagyon jól látható.
    FSP ma vagy tényleg egyetért azzal amit ír, vagy csak hazudja.
    Min a kettö alja dolog. PuPu detto.

    ReplyDelete
  55. Tulajdonképpen így van. Csak ehhez az egyetlen mondathoz van hozzáfűznivalóm:
    "FSP ma vagy tényleg egyetért azzal amit ír, vagy csak hazudja."
    FSP kénytelen azt hazudni, hogy nem hazudik, amikor azt állítja, hogy nem kap pénzt a blogolásért.

    Mellesleg megjegyzem, hogy nemcsak bérbloggerek léteznek, és nemcsak fizetett trollok vannak, hanem ugyanebbe a kategóriába tartoznak a bérkommentelők is. Ki minek hívja őket, a saját dolga. Úgy hívja őket, ahogy akarja.

    Évekkel ezelőtt maga TGM válaszolta nekem privát levélben, hogy ő egymaga nem győz minden hozzászólónak válaszolni. Ha egy személyi "titkár" válaszol helyette, az nyilvánvalóan bérkommentelő - még akkor is, ha társadalmi munkában, szívességből, vagy közösségi megbízatásból látja el ezt a feladatot. Ezt már én teszem hozzá TGM szavaihoz, mert logikusan ez következik belőle.

    Adok egy linket, meg is nézheted, hogy milyen nicknév alatt fut egy ilyen bérkommentelő. És jó, ha tudod, hogy moderátori jogokkal fölruházott személyről van szó, aki ellenvéleményeket távolíthat el a kommentfolyamból. Közben pedig valódi vitának tűnik az egész, mert egy-két anyázást azért meghagynak, csak a valóban érvelő, komoly ellenvéleményeket moderálják, ami már TGM számára is ciki, hogy simán kenterbe verik a filozófus érveit.

    ReplyDelete
  56. Az előző válaszomban megkezdett gondolatmenetet csak folytatva FSP "bérkommentelői" (trolljai) a sleppje, akiket maga köré gyűjtött, akik nyaliznak neki, és fújják a refrént. Ezért is nem szól rájuk FSP, amikor átmennek alpári fikázóba. Személy szerint a kicsi Grincs, majdnem az összes nyugger, még Nyírfa is. Megszámlálhatatlan sokan vannak.

    ReplyDelete
  57. Ha végigfutsz a kommentfolyamon (ami nem egyszerő a rengeteg hozzászólás miatt), akkor azt látod, hogy helynként feltánik a szöveg, hogy "a hozzászólás eltávolítva". Ezeket a moderátor törölte.

    De vannak olyan hozzászólások is, amelyek nyom nélkül tűnnek el. A DISQUS.comon azonban visszakeresheted a saját összes hozzászólásodat. Tegnap 2 (pontosabban 3) hozzászólásom tűnt el, és a DISQUS.com azt jelezte ki, hogy "spamként azonosítva". A hozzászólásaim pedig pár perccel a feltöltés után tűntek el, azaz melegében.

    Ma már a megadott linken az általam hivatkozott kommentet sem találod meg, csak akkor, ha a keresőbe a konkrét komment címét írod be. Ez valószínűleg azért van, mert szóvá tettem a hozzászólásaim eltűnését, és jobbnak látták, ha azt a kommentet is eltávolítják, amire reagáltam.

    Az ember, amikor az interneten vitatkozik, azt sem tudja, hogy ki a vitapartnere. Jó eséllyel egy bérkommentelő.

    ReplyDelete
  58. Gyerekek! :)
    Hiába fikázzátok FSP-t, akkor is ő a legjobb tollú (ill. klaviatúrájú) író a nolblogon. A humora utánozhatatlan, úgyhogy ti, akik habzó szájjal szidjátok, valójában csak irigykedtek.
    Jóccakát! ;-)

    ReplyDelete
  59. Ugyan már Endre, nem erről van szó! FSP képességeit nem vitatja el senki és nem is irigyli tőle senki. Ehhez tehetség is kell, ami FSP-nek van, nekem meg nincs. Miért irigyelném én ezért? Tőled sem irigylem a tehetségedet, nemhogy FSP-től. Nekem van saját szakmám, abban van tehetségem.

    Viszont nekem véleményem van, ami FSP-nek nincsen. Ő ezt irigyelheti tőlem. Ugyanis FSP politikai analfabéta. FSP akkor lehetne igazán nagy, ha ráadásul még véleménye is volna... Meg témája... Mert az, hogy minden szituációban leírja ugyanazt, az már kezdett nagyon unalmas lenni.

    Mit irigykedjek azon, hogy FSP kiírt magából mindent, és új ötlete már nem is maradt, Egy idő után ugyanaz a humor kezd elcsépelt lenni.

    ReplyDelete